TEGEVUSKUNSTIDE TEADUSKOND
Non Grata avamise performance Margus Sorge Tiitsmaa 1998
POLÜGOONTEATER
õppejõud mag. Erki Kasemets
maht ainepunktides 6 AP
toimumise aeg : september/oktoober 2008 Rakveres
Eesmärk: Õpetada valdama ruumi ja vormi organiseerimise üldpõhimõtteid
Sisu:
ETENDUSKESKKOND POLÜGOONTEATRIS
I TAUST JA PÕHIMÕISTED
1.Teatriruum
a) teatriruumi kui lava ja pealtvaatajate ruumide summa
b) teatriruum laiaulatusliku üldvormina
c) etenduse ruum ja etenduskoht, nende võrdlus
d) ruum ja keskkond vabaõhuteatris, nende eripära
e) keskkonna kasutamine kujutavas kunstis, enviroment
2. Polügoonteater
a) polügoon kui teatri eeltingimus
b) teater - muuseum, eristatamine usulisest või sotsiaalsest rituaalist
c) teatri piiride kadumine ja kehtestamine polügoonil
II ETTEVALMISTUS TEATRIKS
1. Keskkonnauuringud
a) leitud ja lavastatud keskkond, polügooni kehtestamine
b) mälu- ja unenäoruum
c) polügoonteatri omadus olla olemas ilma teatrita (etenduste "Ka(i)tse"
ja "Töö" näitel)
2. Inimkatsed
a) teater kui dimensioonivahetus, inimese ümberlülitusvõime testimine (etenduste
"Kongress", "Fashion Safari", "Komisjon" ja "Kardinad 2000" näidetel)
b) esineja ja/või publik, aktiivse ja passiivse osalemise regulatsioon
c) üleinimmõõtmelisus ja emotsioonid, vaatemängude toime, massiürituste
fenomen
d) tung teatri järele, inimene ja pidu
3. Ajataju
a) etenduse algus ja lõpp
b) hetketaju, selle arendamine
c) aja dokumenteerimine, mineviku kehtivusaeg (etenduste " Liiter", "Täna"
ja "EKSPO" näitel)
4. Mängureeglid
a) kokkulepe või selle puudumine, üks või mitu mängu
b) reeglite toimimise faktorid
c) mängud meie ümber (etenduste "KUNSP" ja "Komisjon" näitel)
III POLÜGOONTEATRI PRAKTIKUM
1. Territooriumi märgistamine
a) hüljatud territooriumil
b) linnakeskkonnas
2. Etenduse sisu
a) stsenaarium või süsteem
b) rollijaotus
c) intspitsiendikoolitus
3. Polügoonteatri etendus (töövariante järgmiseks hooajaks : "Simultaan",
"AhZOO", "Kool", "Sotsiaalia")
TEGEVUSKUNST
õppejõud Al Paldrok
maht ainepunktides 6 AP
toimumise aeg : 2008/2009
Eesmärk: Määratleda oma osa ümbritsevates protsessides
Sisu:
Tehnikad: 1. Aktiivne loominguline tegevus
2. oma loomingulise tegevuse eetiliste piiride väljakujundamine
3. elukunst
4. konsentreerumine olulisele
Meetod:
pidev vestlus ja analüüs
tudengite kaasamine konkreetsetesse projektidesse rahvusvahelistel tegevuskunstifestivalidel
omaalgatuslike projektide väljatöötamine ja läbiviimine
Hindamine: Hindamine toimub semestri lõpul 10 palli süsteemis
Kasutatav kirjandus:
H. D. Thoreau “Walden”
H. D. Thoreau “Kodanikuallumatus”
PERFORMANCE
õppejõud Ernest Truely
maht ainepunktides 6 AP
toimumise aeg : 2008/2009
1. Kunstiteooria ja ajalugu: Performance ja happening
2. Iseseisev loominguline tegevus
3. Videokunst : Dokumenteerimine
4. Näituste korraldamine, läbiviimine.
5. Kehakunst
6. Performance
1. P erformancides osalemine. Iseseisev performance.
Kunstniku eetika. Ümbritsevate protsesside tajumine. Konsentreerumine.
2. I seseisev performance. Näituse püstitamine. Ruumi organiseerimine.
Oma osa määratlemine üldises tervikus. Verbaalne eneseväljendus.
3. I seseisev performance`i, installatsiooni, näituse projekt. Videokunsti alused, tehnka.
Videoteos etteantud teemal. Essee etteantud teemal.
4. iseseisva näituse ettevalmistus, projekt.
5. I nstallatsioon konkreetses kesk k onnas, projekt ja teostus.Videoteos.
6. K unstisündmus linnaruumis (ideeprojekt). Näituse kujundus konkreetses ruumis.
Individuaalprogramm. Oma osa määratlemine kunstiruumis. Essee.
|